Registreren

FAQ. Vragen en antwoorden op een rij

Heeft u een vraag, dan hebben wij hieronder wellicht al een antwoord voor u. Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden, dan kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen of een bericht sturen via het contactformulier.

Algemeen

Hoe werkt verzenden via MyParcel?

Verzenden via MyParcel gaat erg eenvoudig. Het enige dat u nodig heeft is een account bij MyParcel. Kort gezegd werkt het als volgt: Via onze website kunt u het adres invoeren van de geadresseerde. Hierna kunt u een verzendlabel downloaden vanaf onze site. U kunt dit op de zending plakken met de door ons gratis geleverde verzendetiketten en afgeven bij een van de 1250 bpost servicepunten. Het pakket wordt vervolgens binnen 24 uur bezorgd. Wij hebben daarnaast onder andere oplossingen voor het uploaden van meerdere zendingen in een keer en voor een integratie met uw website.

Wat zijn de voordelen van MyParcel?

Via MyParcel kunt u zelf al uw zendingen en retouren online organiseren met de slimme software van MyParcel. Zo blijft u als webshop voorop lopen met uw logistieke processen en kunt u gebruik blijven maken van de nieuwste technieken en faciliteiten die er beschikbaar zijn tegen de scherpste tarieven. Het makkelijke van MyParcel is dat u als webshop geen aanpassingen hoeft te doen aan uw site. Ons online systeem wordt door ons doorontwikkeld en van deze functionaliteiten kunt u als klant gratis gebruik maken. Daarnaast onderscheid MyParcel zich op het gebied van service. U kunt met al uw vragen bij ons terecht en u krijgt hier ook direct antwoord op. Dus wel de bezorging van een grote betrouwbare vervoerder maar met het persoonlijke contact van een toegewijd team.

Hoe wordt mijn pakket bezorgd via MyParcel?

De bezorging van de pakketten gebeurt door bpost. Bpost is momenteel kwalitatief de beste vervoerder in België met de hoogste aflevergraad binnen 24 uur. Wanneer er onverhoopt toch iets fout gaat bij de bezorging dan kunt u bij ons terecht. Wij kunnen u direct een oplossing bieden voor ontstaande problemen.

Waar kan ik mijn pakketten afleveren/laten ophalen?

U kunt ervoor kiezen om uw pakketten zelf af te geven bij een van de 1250 postkantoren of postpunten van bpost of u kunt uw pakketten laten ophalen. De afgiftepunten zitten over heel België. Via deze locatiewijzer kunt u zien waar het dichtstbijzijnde afgiftepunt voor u is gevestigd. U kunt bij zowel postkantoren als postpunten terecht.

Kan ik via MyParcel een goede retour oplossing aan mijn klanten aanbieden?

Via MyParcel is het een fluitje van een cent om uw retourproces te regelen. Er zijn verschillende mogelijkheden om dit voordeliger via MyParcel te automatiseren. Kijk hier voor meer informatie, of neem contact met ons op.

Kan ik met MyParcel ook naar het buitenland verzenden?

U kunt via MyParcel ook naar het buitenland versturen. Wij hebben voor bijna alle landen binnen de EU aantrekkelijke tarieven. Mail of bel gerust voor meer informatie.

Tot welk gewicht en afmeting kan ik pakketten verzenden?

Het maximale gewicht en afmeting van een standaard pakket is 30 kg en 150 x 100 x 50 cm. U betaalt bij MyParcel geen toeslagen achteraf. U heeft dus een vaste prijs voor al uw verzendingen.

Tarieven

Waar vind ik jullie tarieven?

Omdat wij met staffels werken (hoe meer u verstuurt, des te lager de tarieven), hanteren wij verschillende tarieven. Vraag hier vrijblijvend een offerte aan en ontvang van ons een voorstel op maat.

Wat als ik de aantallen in mijn staffel niet haal?

U wordt ingedeeld op basis van een verwacht aantal zendingen per jaar. Mocht u onverhoopt de verwachte aantallen niet halen, dan werken wij niet met naheffingen. In goed overleg kunnen we bepalen dat het wellicht verstandiger is om in een andere staffel plaats te nemen. Wij investeren derhalve graag in uw groei.

Wat zijn de instapkosten voor het gebruik van MyParcel?

MyParcel werkt niet met instapkosten of abonnementskosten. Sterker nog, u hoeft geen enkele investering te doen om direct met MyParcel van start te kunnen gaan.

Wat betaal ik als een pakket niet bezorgd kan worden?

Wanneer een pakket niet bezorgd kan worden, dan komt het retour. Bij de meeste distributeurs betaalt u ook voor een onbezorgbaar retour. Bij MyParcel niet. Wij nemen deze kosten voor ons rekening en zoeken de oorzaak van het niet kunnen bezorgen voor u uit. Indien de fout bij ons of bij bpost ligt, dan zorgen wij dat het pakket alsnog op onze kosten bij de klant aankomt.

Wat zijn de kosten voor de retourservice?

De retourservice is kosteloos. Voor een retourzending geldt hetzelfde voordelige tarief dat u bij MyParcel betaalt voor u overige zendingen. U kunt zelf bepalen wie de kosten van de retourzending op zich neemt; u, de klant of allebei een deel.

Kan ik via MyParcel aangetekende pakketten versturen?

Dat kan zeker. U kunt kiezen om een pakket te versturen met handtekening voor ontvangst. De geadresseerde dient dan bij ontvangst van het pakket te tekenen voor het pakket. Dit kost € 0,50 extra per zending.

Zijn mijn pakketten verzekerd?

De pakketten zijn standaard niet verzekerd omdat er zelden wat misgaat. Indien u hier toch behoefte aan heeft, kunt u besluiten het pakket aanvullend te verzekeren.
De afhandeling van een eventuele schadevergoeding laat nooit lang op zich wachten en brengt geen ingewikkelde procedures met zich mee.

Kan ik een korting krijgen als ik andere klanten aanbreng bij MyParcel?

Indien u een tevreden gebruiker bent van MyParcel en u iemand kent die ook gebruik zou willen maken van onze diensten dan kunt u deze persoon uitnodigen als affiliate. U ontvangt gedurende 1 jaar € 0,10 per zending die de door u aangebrachte klant verstuurt als korting op uw aankomende factuur.

Aanmelding

Wat gebeurt er als ik me heb ingeschreven?

Na registratie kunt u in principe direct beginnen met verzenden. Op uw persoonlijke pagina vindt u uitgebreide instructies om MyParcel optimaal te kunnen gebruiken. Indien gewenst lichten wij ook graag een en ander telefonisch toe.

Waar kan ik me aanmelden?

U kunt zich hier registreren.

Waar zit ik aan vast bij inschrijving?

MyParcel werkt niet met contracten of abonnementen. U zit dus nergens aan vast. Inschrijven is geheel vrijblijvend en een goede manier om ons systeem eens te proberen.

Moet ik iets installeren op mijn webshop voor het gebruik van MyParcel?

U hoeft geen aanpassingen te doen op uw website om gebruik te kunnen maken van MyParcel. Wanneer u echter gebruik wilt maken van onze gratis plug-ins dan dienen deze wel te worden geïnstalleerd.

Producten

Wat betaal ik voor de retouroplossing?

U kunt kosteloos gebruik maken van de retouroplossing van MyParcel. Net als voor het gebruik van onze andere functionaliteiten betaalt u alleen een bedrag per verzonden pakket.

Kunnen mijn klanten track & trace informatie ontvangen?

U krijgt voor al uw zendingen de beschikking over ‘real-time’ track&trace informatie van bpost. MyParcel biedt de mogelijkheid om deze track&trace gegevens automatisch te e-mailen naar uw klant in uw eigen look&feel. Met deze informatie bent u, en is uw klant, in staat het pakket van A tot Z te volgen.

Heb ik een speciale printer nodig voor het printen van de verzendlabels?

U heeft voor het gebruik van MyParcel geen speciale printer nodig. U kunt een normale A4 inktjet of laserprinter gebruiken voor het afdrukken van de verzendlabels. Het is ook mogelijk om in A6 formaat te printen wanneer u gebruik maakt van een speciale labelprinter zoals een Zebra printer.

Kan ik ook printen met een Dymo labelwriter?

Wanneer u gebruik wilt maken van een dymo label writer kan dit in de meeste gevallen niet. De verzendlabels hebben een verplicht A6 formaat. De enige printer van Dymo die dit formaat kan printen is de dymo LabelWriter 4XL.

Service

Wat gebeurt er met pakketten die niet kunnen worden bezorgd?

MyParcel zoekt voor u uit wat de reden is dat het pakket niet kan worden bezorgd. Vervolgens gaan we op zoek naar een oplossing om het pakket alsnog zo snel mogelijk bij de geadresseerde te bezorgen. Uiteraard in samenspraak met u als klant.

Wat kan mijn persoonlijk accountmanager voor mij betekenen?

Uiteraard kunt u terecht bij onze accountmanagers met vragen over uw zendingen. U hoeft hierdoor zelf geen contact met bpost op te nemen. Wij hebben goede ingangen bij bpost en kunnen u meestal direct een oplossing bieden. Daarnaast hebben onze accountmanagers ook kennis van allerlei zaken op het gebied van het e-commerce. Heeft u vragen over SEO of wilt u weten waar u voordelig verpakkingen kunt kopen? U kunt met al uw vragen bij ons terecht. Wij doen ons best om u vervolgens verder te helpen.

Wanneer kan ik MyParcel bereiken?

Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.30 tot 17.30 uur. U kunt er uiteraard ook voor kiezen ons een e-mail te sturen. U heeft dan op werkdagen dezelfde dag nog antwoord op uw vraag. Als klant van MyParcel kunt u ons op afspraak ook in de avonduren en het weekend bereiken.
© 2018 MyParcel. Alle rechten voorbehouden.

Adres: Adriaan Brouwerstraat 16, 2000 Antwerpen
Telefoon: 03 808 18 20
E-mail: info@sendmyparcel.be
bpost
X

Inloggen.

Vul uw gegevens in om in te loggen.
Bent u nog geen klant, registreer dan direct.

* Verplichte velden

Wachtwoord vergeten
Registreren